Bibliografia, nie biografia?

Posted: Styczeń 31, 2013 in mała lingwistka

Wracam z kolejnego wypadu do knajpy, na osiedlu zaliczam trochę niebezpieczną pyskówkę, ale mam to wypracowane. Nawet Adrian by mnie już nie odwiózł do domu, pomimo tego, co często plecie, uważa mnie za dużą pannę. Ba, starą.

I nie rozumiem wciąż tych mądrych spojrzenień akademickich indywiduów, z którymi nagle jestem po imieniu. Per „Ty” mi mówią. Inne trunki, inne knajpy, inne zwyczaje. I te mądre oczy, co wiedzą lepiej, co leży za zakrętem. Nie umiem im zaufać, chociaż z zaciekawieniem słucham tych dobrych rad. Odgarniam rudą grzywkę z czoła.

– Wyciągnijmy kalendarze – pada sakramentalnie. – Zgrajmy terminy.

Nocami nie mogę spać, bo mi się śnią. Są moimi bardzo dobrymi koleżankami i kolegami. Aż za.

– Tak się zaczyna to przekabacanie.
– A Ty? – pytam.
– A ja jestem z innego wydziału. Mogę Cię najwyżej przy jakimś grancie zatrudnić.

Jak ja nie znoszę ludzi. Nawet tu nie umiem się dopasować. Poczucie bezpieczeństwa jest kruche jak włosy po kilku trwałych z rzędu.

– Dostałam pracę na Uniwersytecie.
Zaszurał krzesłem, wstał, podał rękę z uśmiechem.
– Moje kondolencje, Mizuu.

– Musisz tylko wiedzieć, czym się chcesz zajmować.

– Musisz tylko znaleźć promotora, który Ci nie będzie wchodził w paradę.

– Musisz wpaść do nas na koło naukowe.

– Musisz to przeczytać, koniecznie.

– Musisz…

Patrzę w menu i zastanawiam się – alkohol czy herbata? Zawsze biorę herbatę. Potem wychodzę stamtąd, płacę za siebie, a czasem nawet ktoś za mnie płaci i idę na kawę na skołatane nerwy. Przez chwilę jeszcze jakieś zbłąkane echo „Po polsku to dziwnie zabrzmiało, zupełnie niewłaściwie…” i ciche „I’m sorry…”, podnoszę jedną słuchawkę znad ucha, staję na środku chodnika.

Jedźmy, nikt nie woła.

Skomentuj

