Czas Podsumowań

Posted: Grudzień 31, 2012 in i jeszcze coś, mała lingwistka

Rok 2012.
96 przeczytanych książek, setki artykułów. Kilkanaście, może -dziesiąt obejrzanych lepszych lub gorszych filmów.
1 wydana książka, 3 bardziej lub mniej napisane. Obroniona magisterka.
Powrót do medytacji, otwartość na próbowanie nowych rzeczy, trochę przyjemnego strachu na gęsiej skórce przedramion.
1 pogrzeb, zero ślubów.

Krok wstecz w mojej socjopatii, znowu czuję, że mi się rozjeżdża, że nie rozumiem, że mnie frustruje. Frustruje mnie nieoczytanie, beztroskie przynawanie się do niewiedzy, chwalenie się brakiem kontaktu z kulturą. To mnie się atakuje, to ja jestem winna i inna, wymądrzam się, zadzieram nosa, nie równam w dół. Do kolegi, o jezu, wolałabym przyjaciela, kompulsywnie piszę około północy, wyrzutu pełna „Ty nie masz takich wieczorów, że Cię wkurwia, że nie masz z kim usiąść i pogadać tak, żeby to było rozwijające? Że dymamy oboje jakieś puste strzały?..”.
Odpisze, celnie, precyzyjnie.
Zaskoczy mnie.

1 strona zapisanych planów i marzeń na 2013.
Z boku pewnie cholernie samolubnych, egoistycznych. Mam bardzo barwne sny, trochę dziwne, w których ja i ja w cudzym ciele, prowadzimy mądre dysputy i analizy dla bardzo absurdalnych sytuacji. Koleżance zwierzę się, jak dziwne to są sny, zapytam czy nie mogłam się urodzić trochę głupsza i szczęśliwsza.
– Trzeba na noc mózg wyłączyć.
– Nie, mózg to najlepsze co mam. – odpowiem gorzko. Będzie w tym ponura satysfakcja.

I zdziwienie, że o wielu rzeczach nie ma komu, nie po co („…nie ma gdzie i nie ma jak”). Sprawy nauki, kultury, etyki, filozofii to nie tematy na rozmowę przy kawie czy piwie. Od tygodni, miesięcy nie wybrałam się na kawę czy piwo… nie ma też tego w moich planach na 2013.

Komentarze
  1. grainne pisze:

    Przy kawie można o wszystkim. Byle w odpowiednim miejscu z odpowiednimi ludźmi.

Skomentuj

