„Chwała dziwkom!”

Posted: Czerwiec 22, 2012 in Filmowo, psychodelic, Rant

Premiera jest dziś, więc zabrałam się na randkę. Sama siebie. Przed pracą zrobiłam rezerwację, po pracy wsiadłam w tramwaj i sama kupiłam sobie bilet. Zwisa mi to, „Chwała dziwkom!” to modny lejtmotif prostytucji. Siadam, popijam ze szklanicy shake bananowy i niczemu się nie dziwię. Postanawiam po prostu poobcować z kinem studyjnym od pierwszej sceny kiedy dziwki zza swojej ogromnej szyby zielonym laserem świecą klientom w dole po twarzach.

I wszystko jest dobrze pierwsze piętnaście minut.
Potem gdzieś z góry słyszę urwane:
– O kurwa…
Po jakimś czasie pani po mojej prawej ręce chowa twarz w dłoniach.
Zauważam, że dość nerwowo ściskam szklankę, brwi mi się to zjeżdżają to rozjeżdżają na czole.
Na ekranie przecież nic się nie dzieje, Tajki modlą się o to, by mieć dziś dużo klientów. Prostytutka w Bangladeszu wyrzuca ze stolika zużytą prezerwatywę, oczyszcza ogniem drzwi, łóżko, dłonie, czoło i stopy.
– O mój boże… – wyrywa się panu z boku.
– Piotrusiu, Piotrusiu…! – cicho pisnęła pani po skosie tuląc się w ramię swojego mężczyzny.
Sala się złamała. Widzę to jak jedno po drugim, under the breath, wyszeptują cokolwiek, bo nie znajdują słów. To taki wesoły film, jedna z drugą się śmieją, ktoś tańczy, jedna pijana Meksykanka pokazuje co ma pod bluzką – sala płacze.
– O ja pierdolę… – wymyka się i mnie i dotykam oczu. Są mokre. Sala jest cicha, skupiona, nie ma wielu ludzi, widzę niemalże każdego. Nie ogarniamy kuwety.
Nie uspokaja mnie nawet pewna jak to, że dwa i dwa jest cztery, obecność państwa Kalinowskich na sali. Oni już przecież widzieli w tym kinie wszystko, tymczasem pani Maria mocniej zaciska chustkę pod brodą.
Widownia pełna jest wydrylowanych oliwek, słonych i pustych w środku. Z niedowierzaniem na twarzach, z bólem, w głębokim zadumaniem.

Z sali wychodzę bardzo szybko, nie łapiąc z nikim wzrokowego kontaktu. Chcę do domu, ale idę na sushi. Potem na piwo. Potem tułam się po mieście. Wypsztykuję się do niemal ostatniej złotówki. Nie jest mi lepiej.

Jak ktoś myślał, że o kurwach nie można już nic nakręcić, zapraszam do najbliższego kina studyjnego na „Chwała dziwkom” w reżyserii Michaela Glawoggera, 2012.

Skomentuj

