Powrót do korzeni

Posted: Sierpień 16, 2010 in mała lingwistka, Obrazowo

Żyję na tym świecie już 23 lata, z czego 22 przeżyłam w Poznaniu – pozostały rok moje drobne oczka i paluszki poznawały świat w Ostrowie Wielkopolskim, w którym od tamtego czasu nie była ani razu… aż do poprzedniego weekendu. Moi rodzice postanowili zabrać mnie w małą podróż sentymentalną do Ostrowa, a potem na wycieczkę krajoznawczą do zamku w Gołuchowie. Obie wyprawy były pyszne, chociaż trochę nie dopisywało mi samopoczucie. Jako, że obecnie wszystkie swoje siły pisarskie wkładam w kolejne partie licencjatu – obejrzyjcie sobie kilka wybranych zdjęć.

Tutaj przyszłam na świat (zdjęcie z porodówki wam daruję), pracowała moja mama i jej pierwszy mąż.

A tu moja mama kształciła się na pielęgniarkę. Opowieści z pobliskiego internatu jeżyły włos na głowie.

W tych oknach na samej górze mieszkaliśmy. Zniszczone są teraz, co?

Tu mnie ochrzczono. (I po co?)

Nie mogłam się powstrzymać. Niedaleko kościoła i domu zobaczyłam balkon, który żywcem przypominał nasze nocne opowieści z Krzysztofem.

Tu moi starsi wzięli ślub. Wariaci!

A to ponoć pierwszy burmistrz Ostrowa. Przystojniaczek!

Do tej podstawówki chodziła moja siostra.

Fajownie tak było się przejść i zobaczyć masę rzeczy – parki i place zabaw, do których prowadzano mnie w wózeczku, sklepy, w których rodzice robili zakupy… nie mówiąc o przecudnych terenach zamkowych w Gołuchowie, odwiedźcie je koniecznie!

Komentarze
  1. toperz pisze:

    Miejsce, gdzie się urodziłam i tam początkowałam ciekawe nie jest, a mieszkający tam cały klan ludków o moim nazwisku i nie moim wyrachowaniu i obłudzie zniechęca mnie skutecznie do jakichkolwiek odwiedzin. Wspomnienia, wspomnienia.

  2. yuu pisze:

    Miasto, w którym się urodziłam, żegnałam jako trzylatka z radością przeogromną. Wróciłam tu na studia. Błąd to był, błąd!

    W sprawie wieku, zawsze odnosiłam wrażenie, że jesteś starsza;)

  3. Mizuu pisze:

    Wielu ludzi nie ma pojęcia ile mam lat i często dążę do tej dezinformacji. To mi ułatwia pracę jako nauczyciel w różnych grupach wiekowych. Wiele osób na podstawie mojego zachowania daje mi więcej lat (średnia na jakimś konwencie, na którym prowadziłam atrakcje wynosiła 33-35 lat!), z kolei potrafię się tak ubrać i uczesać, że dają mi 16 i nie chcą sprzedać alkoholu bez dowodu. Spory rozrzut.

Skomentuj

