za Pietrzakiem: klawiatura mi się wypisała

Posted: Czerwiec 28, 2010 in i jeszcze coś, kontestatorka i konkwistador, Wyszperane

Wykształcony, wysportowany, rozwiązły, samotny i najlepszy z przyjaciół, złośliwy, nieskazitelnie lojalny, etc. , etc.
„Nie kocha nikogo”, „wspaniałomyślne serce”, „zimy i odległy”, „gorący i płomienny”, i wszyscy uważają go za pełnego energii, tylko nie on, który wciąż leży.
P o w i ę k s z y ć  w ten sposób postać.
Kiedy mówi: „Zacząłem wierzyć w moją niewinność. Byłem carem. Władałem wszystkim i wszystkimi, jak chciałem (etc.). Potem dowiedziałem się, że nie mam dość serca, by kochać naprawdę, i myślałem, że umrę z pogardy do siebie. Potem uznałem, że inni też nie kochają naprawdę. i wystarczy być takim jak wszyscy. Potem zmieniłem zdanie: powinienem tylko sobie mieć za złe, że nie jestem dość wielki, i rozpaczać ile ochota, czekając okazji, aż stanę się wielki.
Inaczej mówiąc: czekam chwili, kiedy będę carem i z tego nie skorzystam.”

Albert Camus, notatki do „Pierwszego człowieka”

Skomentuj

