Co to za gadanie tam z tyłu? Cisza ma być!

Posted: Styczeń 15, 2010 in mała lingwistka

Prowokuję ciszę. Wywołuję ją do odpowiedzi, stoi i milczy. Gadatliwy zazwyczaj Miro w milczeniu idzie ze mną na obiad, skupiony, zamyślony, ja zacięta, spokojna. Na korytarzu, gdy czytam książkę, przystaje obok nieznana mi studentka, z poczuciem winy w głosie przeprasza mnie, że ma tak stukające obcasy, że już sobie idzie. Chwilę siedzę osłupiona, a potem próbuję się uśmiechnąć do niej tak, jak uśmiechała się do mnie świętej pamięci babcia, z pobłażaniem, z brakiem wyraźnego zainteresowania. Rozmowny zazwyczaj znajomy gej mija mnie na ulicy, ja dygam wytwornie jak dobrze wychowana młoda dama, w głowie błagam, żeby nie pytał co u mnie, bo tak naprawdę go to nie interesuje, ale on tylko unosi kąciki ust i prawą dłoń w przywitaniu. Przemyka obok bezgłośnie.

Cicho, cicho, spokojnie. Wyostrzam inne zmysły, zafascynowana. Przewracam szorstkie stronice książek, metyduję w ciszy. Uśmiecham się jak Budda. Mam też nowe hobby, w różne miejsca, do knajp, kina, parku – chodzę sama. To jest dla mnie nowe. Spokojne.

Ale wciąż słyszę tylko
„Ciekawe kiedy pękniesz z trzaskiem…”
„Nie można tak było powiedzieć od razu?”
„Kiedy zaczniesz się do niego odzywać?”
„Nie rozumiem o co ten hałas!”

Używacie tylu słów związanych z dźwiękiem… nie możecie inaczej?

Komentarze
  1. greebo pisze:

    przypomina mi się japońska onomatopeja na ciszę, albo coś jak  黙黙

  2. tygrys pisze:

    możemy. a powinniśmy?
    osobiście najspokojniej i najciszej czuję się będąc pośród hałasu i huku. tam znajduję swoje oko cyklonu, w które mogę się spokojnie zawinąć, niczym w koc.

  3. Spellsinger pisze:

    Prymus, nie pękaj :-]

Skomentuj

