Notka noworocza

Posted: Styczeń 1, 2010 in mała lingwistka

Nie wiem, co podsumować w tym roku. Po prostu, kluczyłam tak bardzo, że udało mi się wykiwać samą siebie. Jakby to napisał Nako miało być miło i karuzela, ale nie było i za to właśnie, przepraszam. Jestem zaskoczona ubiegłym rokiem. Minął szybko, przebiegł, ciężko mi powiedzieć, co właściwie się stało po drodze, czego się nauczyłam, kogo poznałam.

Jest Sylwester, leci spokojna muzyczka, przede mną lektura do licencjatu i wielki kubek genmaicha (zielona herbata z prażonym ryżem, jeden z moich ulubionych japońskich wynalazków), ja w pidżamie, komórka się ładuje, chociaż nikt na nią nie wysyła żadnych wiadomości, rodzice w sąsiednim pokoju sączą wino i, mam nadzieje, nie interesują się mną. Jestem spokojna, szczęśliwa, ale lekko zdezorientowana. Na nowo odkrywam spokój jaki płynie z pewnego odizolowania. Mimo wszystko ludzie to nie moja działka. Lubie ich uczyć, czasem uczyć się od nich, ale kiedy zamknę oczy, ciężko mi przywołać ich twarze i głosy (może z wyjątkiem naprawdę kilku…. i to raczej dziwnych części ciała – obojczyków, warg, pięt).

Dalajlama powiedział kiedyś „Nie mam żadnych odpowiedzi, mam za to wiele pytań.”; SnoW zaśpiewała kiedyś „ten Ty, który stoi obok mnie, być może śni zupełnie inny sen”; Świetlicki napisał kiedyś „brejkam wszystkie rule”. A ja teraz co parę minut pytam „Co mam teraz zrobić? Co się robi w takich sytuacjach? Co chcesz, żebym powiedziała?”.

Komórka milczy, laptop gra, za oknem pierwsze pióropusze sztucznych ogni. A w Japonii i tak obchodzili cały ten cyrk o 16.  Ucząc się migać, zapamiętuję powoli swoją twarz, migam do lustra. Kolejny język, który wcale nie sprawi, że będę zrozumiana jakoś dokładniej. Ale tak piękny, piękny język. Słodki, wilgotny, wibrujący. 2010 upłynie mi znowu na nauce, sztuce dialogu wewnętrznego.

Happy New Year, jak dobrze, jak dobrze.

Skomentuj

