Coś niewyraźnie dziś wyglądasz

Posted: Luty 29, 2008 in Blog

Czasami jestem pod wrażeniem człowieka, który mnie pisze. Nie, to nie błąd, na pewno ktoś mnie pisze. Wciąż, bo pewnie dokładnie jak ja, tworzy jakąś postać i stawia ją w różnych sytuacjach dając jej wolną rękę; na pewno nic nie jest przesądzone. Nie wydaje się wam?

Wkleja w ten swój pisarski żurnal o mnie jakieś słowa piosenek, jakieś wycinki gazet, zdjęcia jakieś z zupełnie dziwnych magazynów. Tak byś musi, bo czasem nie pasuję do tła, czasem ktoś inny do tła mi nie pasuje.

Ta teza ma zupełnie sensowne argumenty – jedna i ta sama dłoń dzierżyła długopis kiedy powstawał palnik. Nie ma siły, żeby ktoś taki się mógł urodzić, póki ja miałam inne wątki poboczne do spenetrowania, był szarym papierowym tłem. Zlepkiem przypadkowych liter, które strzepywał z rękawa i wyczesywał ze swoich długich włosów (w końcu wplątało się ich tam tyle, ze wyczesywanie było bez sensu i postanowiliśmy, że je zetnie).

Nikt nie znał tak dobrze moich brakujących puzzli w tworzeniu jak Elfboy czy Książę, musieli więc być podstawieni, byli przejawem jakiegoś genialnego pomysłu, który umarł w połowie realizacji. Znikąd pojawiali się tacy ludzie jak Bary (jakaś iluminacja powieści psychologicznej może), Hadolf (offowy zin muzyczny) czy Rinu (bajka dla dzieci). Wycięty z ulotki Zielonych był pewnie Chupas, z podręcznika do japońskiego Adamu-kun, z folderu wycieczkowego do Czech Riko-kun, z romansu Malarz Słów. To wszystko jest jakoś dobrze zrobione. Mogę dotknąć, pomacać, powiedzieć. Mam trzy wymiary i głowę wypełnioną słowami.

Kto jest nie z tej bajki? Kto na ostatniej stronie rozmazał nie do końca zaschnięty tusz?

Komentarze
  1. Kaisai pisze:

    Czyżby inspiracja Sophie? Ładnie napisane.
    Pozdrowienia.

  2. protom pisze:

    Ładne, ładne. IMHO – tak naprawdę każdy jest podstawiony, nie zawsze tylko do końca wiadomo, po co. 😉

Skomentuj

