Dziennik Intymny

Posted: Lipiec 3, 2006 in Blog, Wyszperane

Dwa wieki temu, głosiciele katolicyzmu i chrystianizmu potrafili precyzyjniej określić na czym polega cały ten ambaras z buddyzmem, niż ja usłyszałam kiedykolwiek. Niech to szlag! Oznacza to, że albo wciąż za mało słucham, albo za mało jest ludzi do słuchania, albo, co gorsza, że w kwestii duchowości kręcimy się w kółko.

Czas to tylko przestrzeń między naszymi wspomnieniami. Odkąd przestajemy widzieć tę przestrzeń, czas znika. Całe życie starca może mu się wydać długości godziny albo krótsze jeszcze. Otóż od chwili, kiedy czas ogranicza się dla nas do jednego punktu, wkraczamy w wieczność. Życie jest tylko snem śnionym przez cień.

21 stycznia 1866, Henri-Frederic Amiel
[frag. ‚Dziennika intymnego’ wydawnictwa Czytelnik, W-wa 1997]

To jest mój głos pochwalny dla wszystkich antykwariatów i braku granic między systemami etycznymi. Przecież ja też mogę zabrzmieć jak inteligent, joł joł.

Komentarze
  1. ines pisze:

    lubie rupiecie((: nie wymagaj ode mnie czegoś inteligentnego bo wróciłąm wczoraj z Czech i nie żyję… chce mieć wsztystko do wymiany… eeh joł joł…
    ewentualne zdjecia pojawią sie na potargana.pgotoblog.pl , jeśli Cie to interesuje, joł joł…
    papa:*

  2. ines pisze:

    słonczko nie dałam Ci adresu bo bedąc w miedzyrzecu jeszcze go nie miałąm a potem to tak jakoś zapomniałam… – wytłumaczyła sie Ines.

    Nie wiem kiedy wpadne do Poznania, ale napewno wpadne i Cie odwiedzę:*
    a wybierasz sie moze na łudstok??;> bo jeśli tak, to ja też chyba na jakis dzień… ale nie jestem pewna((:

    Trzym sie:*

  3. protom pisze:

    Nie.

Skomentuj

