Obiecanki-cacanki

Posted: Czerwiec 12, 2006 in Tfurczość

Swego czasu obiecałam komuś, że ten wiersz się tu znajdzie. Wciąż nie jestem z niego zadowolona tak bardzo jak mogłabym, ale chyba swoje odleżał już. Więc proszę:

Wiersz o senioracie misji polskiej

owinięci w moher uprzedzeń
grupami na misje podążają
do pobliskiego parku

to jest pominięte w gazetach
dobroć, męstwo i poświęcenie
te setki okruszków

chorzy na nieuleczalną
ptasią grypę paranoi
jedzą im z ręki

a oni reprezentują sobą tylko
taki rodzaj uśmiechniętego zadumania

Komentarze
  1. protom pisze:

    Już czytałem to. I komentarz taki sam jak wtedy.

  2. thrr pisze:

    moher i ptasia grypa to wyeksploatowane tematy tabu. kiedyś może byłyby na czasie, dziś odnoszę się do nich co najmniej krytycznie. kojarzą się z parodią rzeczywistości, tutaj widzę to w trochę innym świetle. dlatego też oba te sformułowania psują całość, odnoszą się bezpośrednio do jakichś cech, taki kawanaławizm przeplatany z nieudolną próbą zaskoczenia czytelnika.

    dodatkowo jakiś obraz ubrałaś słowami, to zaprawdę chwalebne, ale jestem pewien, że byłabyś w stanie jeszcze go trochę podpędzlować.

    zastanów się – w jaką stronę chcesz iść: minimalizm, czy maksymalizm, bo łączenie jednego z drugim wychodzi tylko prawdziwym mistrzom.
    pzdr

  3. Mizuu pisze:

    thrr >
    Wiem, ze nad tym utworkiem przydaloby sie jeszcze troche (jesli nie wiecej) pracy. I wykonam ja, jesli sama bede miala juz taka wiedze, ze przyjac te uwagi do serca.
    Tabu jak tabu, fakt, ze mohery wyganiaja tvn sprzed kosciolow nie oznacza, ze sa malomiasteczkowi i maja szatana za skora. To jest naprawde jakies poslannictwo jak oni w tych parkach karmia te golabie. A moze tylko nuda?

    Ja chyba osobiscie w poecji wole minimalizm, ale w takim razie – z czego zrezygnowac, zeby bylo spojnie?

  4. thrr pisze:

    już wiem, nie pasuje mi: moher uprzedzeń w zestawieniu z podążaniem, dalej męstwo, poświęcenie. ciężkostrawne i trącające o patos, górnolotność. chociaż pewnie taki był zamiar patrząc na całokształt. Ty lepiej ode mnie wiesz co popełniasz w wierszach 😉

    pzdr

Skomentuj

